Gazetelerin Gelecegi

Posted on Nisan 2, 2007

0


Medya peyzaji degisiyor. Medya sirketleri bu degisime nasil uyum saglayacak? Gecen gun Adam’s Morgan’da bir kafede oturuyordum. Yanimda iki tane universite ogrencisi vardi. Birisini mac dizustu bilgisayariyla internette dolasirken digeri de telefonuyla arkadasina dun aksam ciktigi date’i ballandira ballandira anlatiyordu. Konusmasi yaklasik yarim saatten fazla surunce ben de dayanamayip arkadasina, “arkadasin bana su t-mobile reklamlarinda oynayan kizi hatirlatiyor!” dedim. “Hangi reklam?” dedi. Hani dedim su cok populer olan reklam, kizin babasini elektrikli sandalyeye bagliyorlar eger kizi aylik 1000 dakka konusma suresini gecerse babasini cereyan carpiyor dedim. “hmmm hatirlamiyorum” dedi. Ben de nasil olur yani tum ulusal sinyalli kanallarda bile oynuyor dedim. Ben televizyon seyretmiyorum dedi. Evde de internet varmis genelde youtube’da takliyormus.

Yani? Ozellikle daha genc tuketicilerin televizyon, gazete ve dergi okumaya ayirdiklari vakit daha yasli jenerasyonlardan cok daha az. Dolayisiyla dunyada gazetesini web’e tasimayan bi tane medya sirketi yok! Ancak google, yahoo, msn gibi buyuk oyuncularin da lokal marketlere atagiyla birlikte, gazeteler senelerce keyiflerini surdukleri pazar payi ve okunurluklarini ayni basariyla internete tasiyabilecekler mi? Ne dersiniz?

Her zaman oldugu gibi bu goruslerin hicbirisi Washingtonpost.Newsweek Interactive sirketinin gorusleri degil kisisel goruslerimdir. Bunu yazmam gerekiyor. Sirketim calisanlarin blogkurede serbestce yazmalarina birsey demiyor ancak bu sekilde yazdiklarimizin kisisl oldugunu belirtmemiz gerekiyor.
“The opinions and comments found in this blog are entirely personal and do not represent the views of Washingtonpost.Newsweek Interactive or any other Washington Post Company affiliate.”

Posted in: Rastgele