Arac manyakligi basladi: hasir-nesir 2.0

Posted on Nisan 10, 2007

0


Simdi yeni moda, tuketicileri mesgul tutacak surekli olarak kullanabilecekleri gunluk “arac”-lar “widget” uretmek. Pazarlamacilarin buna “engagement” dedigini daha onceki postalarimizda deginmistik.  Yani tuketiciyi marka ile bir sekilde “hasir-nesir” etmek.  Bu araclar kullanicilarin gunluk internet veya mobil kullanimlarini kolaylastiran basit ve pratik cozumler. Mesela basit bir desktop hesap makinesi dusunun ya da yeni yila dogru geri sayan basit bir sayac. Yani olmazsa olmaz degil ancak olursa iyi olur cinsinden basit ama degerli seyler. Yahoo bu hareketi 2003 senesinde flickr’i alarak yapmisti. O siralar flickr’da kisisel foto sunumuzunu yaratiyordunuz ve bu desktopunuzda yasiyordu. Boylelikle flickr markasi ya da reklamverenin logosu beyninize her saniye kazniyordu. 2005’te  Yahoo diger arac ureten sirketleri portfolyesine ekledi ve simdi 4,300’ten fazla arac var galerisinde… Bu araclarin icerisinde Hong Kongun trafigini gosteren ag-kameralar bile mevcut.

Yani? Yaraticilik artik gercekten sinir tanimiyor. Her an heryerde gordugunuz herhangi bir eksiklik cok rahatca paraya donusebilme potansiyelini tasiyor. Bu ruzgar , Ag2.0 sagolsun, daha cok esecek gibi gozukuyor. Haliyle de yakin gelecekte bir suru girisimcinin actigi yelkenleri gorecegiz.  Hayirli seyirler.

Reklamlar
Posted in: Rastgele