Google: Medya mi yoksa yazilim sirketi mi?

Posted on Nisan 16, 2007

0


Microsoft ile rekabetini firefox ile anlasip, google spreadsheets’ i urun portfolyosune eklereyek devam eden Google, 2006 senesinde youtube’a 1.6 milyar dolar para vermisti.  Bir yandan internet yazilimi uretirken diger yandan da medya sirketleriyle bir bir anlasmaya devam ediyorlar.  LG ile birlikte cep telefonlarina isletim sistemi yazma konusundaki calismalar devam ediyor, meyveleri 2008 senesinde gormemiz olasi.  Ayrica Google  irili ufakli bir suru radyo kanallariyla anlasarak pre-emptible reklam satmaya baslamisti.  Gectigimiz gunlerde Doubleclick’e 3.1 milyar dolarlik teklif yapti. Doubleclick buyuk medya sirketine “display” reklamlari hizmeti  veren buyuk bir sirket. Ayrica Clear Channel ile gorusmelerini de hizlandiran Google tum clear channel kanallarina radyo reklami satacak. Bir yandan medya reklam satisi konusunda kok salarken, diger yandan cep telefonu, arama motoru, eposta hizmeti, internet yazilimi gibi bir cok konuda dallanip budaklanan Google’in su anda girdigi tum alanlari domine etmek gibi bir strateji uyguladigini dusunmek yanlis olmaz. Ellerinde nakiti harcamaktan kacinmayan bir tutum sergiliyorlar. Bu arada Microsoft ve Yahoo’nun bu tutumlar karsisinda alacaklari tavir enteresan olabilir.

Yani? Google cok agresif bir strateji ile yayiliyor. Arama motoru’yla baslayip medya, reklam ve internet hizmetleri konusunda urun portfolyolarini gelistiriyorlar.  Gelirlerinin neredeyse tumu reklamlardan geliyor. Haliyle bu durum reklam sektorundeki bir cok sirketi endiselendirecek.  Bunun yaninda yazilim konusunda da taviz vermeyerek excel, word, cep telefonu gibi bircok konuda microsoft’a rakip olacak urunler gelistiriyorlar. 

Reklamlar
Posted in: Rastgele