Istek Uzerine: 6 adimda Vidyo Blog kurarak ayda $500 kazanmanin yollari:

Posted on Ağustos 14, 2007

0


tube.jpgMerhabalar, asker’den geri dondum! Askerlik suresince vatani gorevimi yapmanin buyuk coskusu ve heyecani icerisindeydim.  Bu buyuk onuru bize yasama olanagini saglayan Turk ordusunun her kademedeki subay ve astsubaylarina cani gonulden tesekkur ediyorum.  Ayrica kaldigim 12 numarali kogusta tanidigim silah arkadaslarima da burdan selamlarimi ve sevgilerimi yolluyorum. Efsane hatiralar yaptik. Neyse. Simdi lafimizi uzatmadan yoklugumda en cok soru sorulan bir konuyu tekrar gundeme getiriyorum. Sormussunuz, vidyo blog’dan nasil para kazanilir diye. Cok arkadasa ozelden cevap yazdim, tavsiyelerimi bildirdim. Bastan baslayanlar icinde tekrar bu postayi yayinlama karari aldim.

Ag’ (Internet)da bir cok vidyo sitesi biliyorsunuz zaten, pikniktube, youtube, metacafe vesaire. Google’, youtube’ u almissa ne olmus. Cok onemli degil. Vidyolar kullan-at medyadir. Yani en son vidyonuz ne kadar iyiyse herkes sizi oyle hatirlar. Once vidyoyu seyredersiniz, begenirseniz arkadaslariniza gonderirsiniz, bir kac hafta sonra cop olur.

Burada size anlatacagimiz olay, minimum maliyetlerle nasil bir vidyo sitesi kuracaginiz ve daha sonra bunu nasil karli bir ise donustureceginizdir. Cok basit 6 adimdan bahsedecegiz.

Bu isten trilyoner olmayi planlayalariniz varsa simdiden soylim ki uzerinde cok calismalari gerekcek! Ancak rahatca soyeleyebilirim ki cok minimum zaman ve maliyletlerle ayda asagi yukari 500 dolara kadar para yapmaniz mumkun…

Adim 1: Para Yapma Stratejisi1.jpg
Paramizin cogunu Google Adsense programindan yapacagiz. Eger kendinize google adsense hesabi acmadiysaniz hemen acin derim. Google Adsense sitenizde icerikle baglantili (contextual) reklamlar sunacak (serve) ve hatta oyle ki bu reklamlar sitenize gelen ziyaretcileri rahatsiz da etmeyecek. (non-intrusive). Genelde bu tur siteler icin 25% tiklama yuzdesini amaclayabiliriz. 25% klikleme yuzdesi demek 100 kisiden 25 kisi reklam baglarina tikladi demektir. 

Adim 2: Sitenizi WordPress kullanarak kurun!
Wordpress bu isler icin uygun platformlardan bir tanesi. Kolay arsivleme, yorum yazma ozellikleri ve ara 2.jpgmotoru optimizasyonuyla uyumlu  calismasi wordpress’i bu misyonumuz icin bir numarali secenek haline getiriyor. WordPress Vidyo Logunuzu calisir hale getirmek icin iki yol var:
Wordpress.com’a gidin ve hesabinizi acin. Sizin vidyolarinizi onlar barindiracak.(HOSTING). WordPress.org’a gidip wordpress yazilimin indirebilirsiniz. Ve bu yazilimi kendi sunucuzunuzda ya da kiralayacaginiz bir sunucuda (server) kurabilirsiniz. Eger daha once bir sunucu kiralamamissaniz, 1and1.com’I tavsiye ederim, kendim de onu kullaniyorum. Sunucuya wordpress’I yukledikten sonra, kurulum kitapcigi’ ndaki kurallari takip edin. 

Adim 3: Alan(domain) adinizi secin:
Herhalde herhangi bir site yaratmanin en zor taraflarindan bi tanesi de alan adinizi bulmak! Misa3.jpgl medyasyon’u bulana kadar canimiz cikti, hic oyle o kadar zor gozukmese de! Benim tavisyem herhangi bir turkce sozluge gidip ordan kelimelere bakip kendize gore birseyler yaratmaya calisin. Yaratamazsaniz da benim gibi uydurun!

DIGER ADIMLAR:  
5. Adim | 4. adim | 3.Adim | 2.Adim | 1.Adim

Posted in: Genel