Twitter Prenses ve Yedi Cuceler: Hangisi sizsiniz?

Posted on Aralık 5, 2009

1


Twitir’daki sohbetlerinizi gelistirmek icin herhangi bir stratejinin varligindan sozetmek biraz ironik olur. Bir twit 140 karakterdir. Bircok insanin aklinda bu yeni fenomenin neden bu kadar sik kullanildigi  ile ilgili hala soru isaretleri vardir.

Bana en cok sorulardan biri: “Yaptigim zaman yatiriminin karsiligini nasil alabilirim?”

Eger twitir’a girmeyi dusunuyorsaniz ya da hala aradiginizi bulamamissaniz, iste size onerebilecegim mikro-blog stratejileri. Twitir’in yedi cucelerinden hangisi oldugunuza karar verin ve oyle devam edin.

Neseli: Takip ettiginiz insanlari eglenceli buldugunuz icin takip ediyorsunuz. Ve karsiliginda aklinizda olanlari onlarla paylasiyorsunuz.

Acikgoz: Bu stratejide, arkadaslarinizi, ailenizi ve is arkadaslarinizi takip ediyorsunuz. Siz nadiren twitliyorsunuz, daha cok onlarin twitlerinden faydalaniyorsunuz.

Arastirmaci: Cok fazla sayida kisiyi takip etmiyorsunuz ancak twitir’in arama motoru ozelligini kullanarak yeni trendleri ve ilginizi ceken konularla ilgili sohbetleri takip ediyorsunuz. Twitir sizin icin yeni Google. (search.twitter.com)

Becerikli: Bu stratejide, twitleriniz genellikle kendinizle ilgili. Mesela, musterilerinizi, ailenizi ve etrafinizdaki insanlari onemli aktivitelerinizden haberdar etmek istiyorsunuz. Haftada bir ya da iki kere twitliyorsunuz.

Merakli: Bu stratejiyle, dunyaya ne yaptiginizi soylemekten cok, onlarin ne dusundugunu merak ediyorsunuz. Mesela (2012 ile ilgili bir yazi yazdim bakin) demek yerine ((2012 ile ilgili yazimi okuyan var mi, ne dusunuyorsunuz?) . Pazar arastirmasi gibi gozukse de aslinda sohbet ediyorsunuz.

Gurultucu: Birinci amaciniz ,takip edenlerinizi cogaltarak onlara satis icerikli mesajlar yollamak. Bu strateji, topladiginiz kisilerin sizi terketmelerine de neden olabilir o yuzden dikkatli olmalisiniz.

Bilgin: Bilginler, kendi alanlarina hakim kisilerdir. Bunlar gunde bir kac kere twitlerler, okuduklari makalelere baglar gonderirler, yorumlarda bulunurlar ve deger eklemeye calisirlar. Bilginler cok nadir olarak gunluk aktivitelerinden bahsederler.

Simdi harekete gecin: Hangisi sizsiniz? Vaktinizi size faydali olmayan seyler yaparak harcamayin.

Reklamlar
Posted in: twitter