Twitter’a katilmamak icin soylenen en kotu 5 bahane!

Posted on Aralık 9, 2009

3


Twitter’i kullanmiyorum cunku… soyleyecek birseyim yok.

Bunu arkadaslarimdan sik sik duyuyorum. Bana twitter’in basina oturduklarinda, Cem Yilmaz’in da dedigi gibi bir “mesaj verme kaygi”larinin oldugunu dusundurturyor Aslinda oyle bir sey yok.  Eger agzinizi konusmak icin aciyorsaniz o zaman twitlemek icin de nedeniniz vardir demektir (nefes almak ve yemek yemek haricinde tabii ki). Ille de birseyler soylemek zorunda degilsiniz ayrica. Ilginizi ceken insanlari takip eder, sadece dinleyici olarak da Twitter diyarinin sakinleri arasina katilabilirsiniz.

Twitter’i kullanmiyorum cunku…140 karakterle ne soyleyebilirim ki?

OYSA tarihte soylenmis pek cok anlamli soz twitlenebiliyor. Tarihin unlu simalarinin soyledigi ozdeyislerin cogunun 140 karakterin altinda oldugunu goreceksiniz. Buna belki de en guzel bir kac ornek dunyaca unlu Shakespeare’in “I fell in love when I first saw you, you smiled because you knew”, ya da  Victor Hugo’nun “Bir okul açan, bir hapishane kapatır.” sozleridir. Bunlarin hepsi 140 karakterden cok daha az. Neden? Cunku en guzel anlatim kisa ve oz anlatimdir. Arkadaslarim bana bunu soylediginde soyle diyorum: ”Eger bir parcanin ana fikri 140 karakterden uzunsa muhtemelen, dusundugunuz kadar anlamli bir ana fikri yoktur.”

Twitter kullanmiyorum cunku… zamanim yok.

Bu belki de en komik olanlardan bir tanesi. 140 karakterlik full bir twiti gondermek sanirim 30 saniyeden daha az zaman aliyor. Ustelik bu insanlarin cogu SMS te gonderiyor. Yani arada zaten cok fazla bir fark yok. Twitleri okumak daha da kisa zaman aliyor cunku gazette makaleleri gibi uzun degiller. Ustelik ne zaman birakmak isterseniz, ozgursunuz. Muhtemelen, Twitter’in vakitlerini harcamalarina degmeyecegini dusunuyor olabilirler ki bu da bambaska bir konudur.

Twitter’i kullanmiyorum cunku…Insanlarin kahvaltida ne yedikleriyle ilgilenmiyorum.

Bunu duymaktan o kadar cok bunaldim ki. Bunu kim baslatmissa gercekten kafasina birseyler firlatmak istiyorum. Kisisel hesabimdaki son 5o twite bakiyorum ve hicbirinde de kahvaltiyla ilgili birsey goremiyorum. Hatta yemek yemek ile ilgili bile. Bu twitlerin cogu cok degisik konulardan olusuyor. Kimilerinin okudugu kitaptan tutun, en iyi ve en kotu film onerileri, mesleki bilgiler vesaire. Hicbirinin yemekle bir alakasi yok.

Twitter’i kullanmiyorum cunku… bence cok gereksiz zaman kaybi…

Bunu Iran’daki secim ahalisine soyleyin. #iranelection. Dunyanin geri kalan kisminin cogu Twitter’i cok ciddye aliyor. Neden siz almayasiniz? Daha gectigimiz gunlerde Amerika’da Atlanda’da bir adam yerde baygin goren kadini gorunce 911’i aradi ve ulasamadi. Ve durumu twitleyerek bildirdi ve hemen yardim geldi. Yani Twitter hayat kurtardi. Duruma boyle far bir aciyla yaklasmaniz sizi dunyada olan bitenlerden habersizmis gibi gosteriyor. O zaman zaten sizinle ne kadar arkadas olabilecegimizi bile gozden gecirmemde fayda var.

Posted in: genel