Twitter’ın altı twitip’i…ve onlara nasıl yaklaşmalısınız?

Posted on Aralık 12, 2009

0


1. Çaylak. “Burada ne yapıyorum?” Twitter’a üç aydan daha kısa süredir kullanırlar ve twitter diyarının sadece hayat yayını olduğunu düşünürler, genellikle “Köpeğimi dışarı çıkardım”, “Yemek yiyorum” şeklinde twitlerler. Bu sakinler ya baska bir sakin tipine geçiyor ya da ilgi göremeyince twitter’ı terkediyor. Motivasyon: Twitter hakkındaki merak.

Yaklaşım: Anlamaya çalışın.

2. Markacı. “Buradan ne alabilirim?“. Bu tip, twitter’ı sosyal amaçlı kullanmak ile kendi çıkarları için kullanmak arasında bir denge kurar ki twitter’ı daha iyi bir pazarlama aracı olarak daha iyi kullanabilsin.  Motivasyon: Daha iyi marka bilinirliği.

Yaklaşım: Gözlemleyin.

3. Bencil. “Benim için ne var burada?”. Sosyal Medya fahişesi olarak da bilinen bu tipler genelde Twitter’ı sürekli olarak kendini tanıtmak için kullanırlar. Motivasyon: Daha fazla takipçi kazmak.

Yaklaşım: Mazur Görün.

4. Şikayetçi. “Ne kakkında şikayet edebilirim?” Genelde bunlar daha iyi içerik üretemeyen, kıskanç ve kızgın erkeklerden oluşur. Çok havlarlar ama ısırmazlar, ısırsalar da çok acımaz. Motivasyon: Etrafta kızgınlık yaratmak

Yaklaşım: Direk bloklayın.

5. Bilgin. “Benim alanımda ilginç birşey var mı?”. Bilginler genellikle, insan kaynakları, pazarlama veya web tasarımı konusunda uzmandır. Eğer bu konularla ilgiliyseniz, onları takip etmenin size çok faydası olabilir ve zaman kazandırabilir. Motivasyon: RT edilmek ve sahalarında bilgin olarak tanınmak

Yaklaşım: Takip edin.

6. Yardımsever. “Nasıl yardımcı olabilirim?”. Birileri soru sorana kadar arka planda kalmayı tercih ederler. Cevapları ya bilirler ya da sizin için bulurlar. Çok nadir olarak ünlü kişilerdendir. Twitter arkafonunun ne kadar büyük olduğu gibi sorularda ve diğer konularda size inanılmaz zaman kazandırabilirler. Motivasyon: Diğerlerine yardım.

Anlayış: Hayranları olun.

Etiketlendi: , ,
Posted in: genel