Twitter referandum sonucunu başarıyla tahmin edebilir mi?

Posted on Eylül 6, 2010

0


[tweetmeme]

Bookmark and Share

Twitter’da geçen konuşmaların hepsi makineler tarafından okunabilir. Okunabildiği için kelimelere ayrıştırılabilir ve hatta bu kelimeler arasında ilişkiler kurulabilir. Yani twitlerde kullandığınız kelimeler Google’da olduğu gibi aranabilir veya analiz edilebilir. Twitter’ın arama motoru zaten böyle işlev görüyor. Kelimeleri analiz olayında da oldukça sofistike çalışan programlar mevcut.

Gelin son günlerin popüler konusu referandumu ele alalım. Yukarda bahsettiğimiz analizi yapan programlardan birine “Referandum” kelimesini verelim ve bakalım karşımıza nasıl bir sonuç çıkacak. Ayrıca iki kelime daha belirleyelim ve karşılaştıralım. İşte kelimelerimiz:

1- CHP

2- Referandum

3- RTE

Sonuçları, grafik olarak en aşağıda bakabilirsiniz. Bu grafiklerin yorumları:

Referandum: Net olarak görünüyor ki şu zamanlarda referandum kelimesi ile beraber HAYIR, EVET’e göre daha fazla kullanılıyor. Nasıl anlıyoruz? Çünkü grafiğe baktığınızda hayırın fontunun daha büyük olduğunu göreceksiniz. Bu bize bir ipucu verebilir mi ne dersiniz? Aşağıdaki grafiklere bakınca başka ne yorumlarda bulunabiliriz?

RTE: Misal bugün BONO ile RTE’nin görüşmesi olduğundan BONO kelimesi RTE grafiğinde göz kamaştırıyor.

CHP: “Rahibe” kelimesine dikkatinizi çekiyorum. Şu anda gündemde olan bir kelime. Ayrıca “Kılıçdaroğlu” kelimesi de çok geçiyor beklendiği üzere.

İsterseniz bu grafiklere bir de  10 ya da 11 Eylül günü yani referandumdan hemen önce tekrar bakalım mı? Karşımıza nasıl bir tablo çıkacak? Belki bir takım tahminlerde de bulunabiliriz ne dersiniz?

Bu yazıyı beğendiyseniz lütfen paylaşın:

Bookmark and Share


Etiketlendi: , ,
Posted in: twitter