Sosyal medyada hangi marka hangi takımı tutuyor?

Posted on Aralık 6, 2011

8


Derbinin de gazıyla hızımızı alamadık ve sorduk: Twitterda hangi marka hangi takımı tutuyor? Mesela Starbucks’ı takip edenlerden kaçı GS li kaçı FB li? Ya da Audi beğenenenler arasından?

Sonuçlara göre Galatasaray, Fenerbahçe’ye incelediğimiz  her markada fark atmış görünüyor.  Twitterda daha iyi bilinirlik yaratarak markalara da nüfuz etmiş. Bir örnek vermek gerekirse, Audi’nin tüm takipçileri arasında 419 kişi Galatasaray’ın resmi hesabını takip ederken, 211 kişi Fenerbahçe’yi takip ediyor.  GS, FB yi geçmiş. İncelediğimiz diğer markalar için de bu durum aynı görünüyor.  Sonuçlara ağaşıdaki grafiklerden bakabilirsiniz.

Peki bunu neden yaptık, ne demek istiyoruz?

MARKALARIN TAKİPÇİ SAYILARI ( GALATASARAY VS FENERBAHÇE)

Takip edilen marka Galatasaray’ı takip edenler Fenerbahçe’yi takip edenler
Audi 419 211
Ülker 490 247
Pfizer 223 125
Starbucks 3202 1956
Vakko 297 176
Finansbank 782 495
İşbankası 1124 725
Yapı Kredi 198 139
YKY 3930 2082
Kahve Dünyası 288 181

Çünkü takipçileriniz sizin sosyal ağınıza daha sıkı bağlanmanıza yardımcı olur. Mesela bir promosyon için hangi sanatçı ile çalışacaksınız? Ya da sosyal ağınızda ilgi gören ünlüler kimler biliyor musunuz? Markanızı takip edenler hangi futbol takımlarıyla ilgileniyorlar, nerlerden alışveriş yapıyorlar? Bu soruları cevaplayarak, markanıza dikkat çekebilmek için daha akıllı stratejiler, kampanyalar üretebilirsiniz. Ancak sosyal ağlarınızı iyi anlarsanız, sosyal medyada daha başarılı olabilirsiniz.

– medyasyon takımı

ps ilgilendiğiniz diğer markalar varsa bize yazın.

 

ENGLISH:

In this study, we analyzed followers of some of the famous brands in Turkey.  We found out the number of those followers who also follow their favorite soccer team. Based on the data, Galatasaray has better percentage of followers in the composition of any brand when compared to that of Fenerbahce Soccer Club.

Your audience can help you connect better. For instance, which music artists should you invest in? Which celebrities is your audience most connected? Or which football teams? And who are these people? By only understanding your follower network, you can make smarter decisions about your brand and gain attention.

 

Reklamlar
Posted in: genel