Trending Topic (TT) nedir, nasıl yapılır?

Posted on Aralık 8, 2011

11


“Trending Topic”, Twitter’da büyük bir alışkanlık haline geldi. “Trending Topic”’ler yada TT’ler kullanıcıların yarattıkları etiketlerden oluşur. Bu etiketler zamanla popüler olunca Twitter’ın “Trending Topic” listesine girer. Bu arada # ile gösterilen etiketler ya da ingilizcesi ile hashtag’ler ilk kez San Diego yangınları sırasında Nate Ritter’ın #sandiegofire isimli etiketiyle meşur olmuştu. Trendin Topic’lere en çok tartışılan etiketler ya da aktif tartışma konuları da diyebiliriz aslında. Yani hangi konular dikkat çekiyor bunu anlatır. Trending Topic ismi de fena isim değil. Peki ne zaman bir etiket trending topic haline gelebilir, bu nasıl olur? Kısaca özetleyelim.

1. Daha çok tweetleyerek bir etiketi (yani mevzubahis konuyu) trending topic yapamazsınız.

Bu defalarca denendi ve kanıtlandı. İnsanlar genelde eğer etiketi her tweetine koyarsa ve sıkça tweetlerse etiketin trending topic olacağını düşünürler. Yanlış. Etiketler belli bir frekansa ulaşmaları lazım doğru ama daha yaygın ve katılımcı olması da gerekir. Yani eğer 5 arkadaşınız varsa, ve hepsi de tweetlerinde aynı etiketi kullanıp defalarca tweetlerse konu trending topic olmaz!

2. Tweetlerin sayısından çok, tweetleri atan değişik insanların sayısı önemlidir.

Ne kadar fazla insanın konuyu konuştuğu, meselenin ne kadar fazla tweet atıldığından daha önemlidir. Yani 100 kişinin etiketi daha az kullanması, 5 kişinin etiketi defalarca kullanmasına tecih edilir. Yani frekans ikincil önemlidir, birincil önemli olan kaç insanın konudan ya da etiketten diyelim bahsettiğidir.

3. Daha fazla insan aynı etiketi daha çok tweetlemeli, ama istikrarlı bir tempo ile

Eğer bir formül arıyorsanız bu olabilir. Diyelim ki Oskar gecesindeyiz, dünyanın değişik bölgelerinden insanların tweet atılması kaçınılmazdır, ve aynı anda atarlar. Bu doğal olarak bir trending topic olacaktır.

Reklamlar
Posted in: genel