‘Başlıca Haberler’ bölümüne girmek ve orada dikkat çekmek için 10 püf nokta

Posted on Haziran 21, 2012

7


In Orange With Black, 1969

Facebook Haberler Bölümü markalar için inanılmaz bir dijital pazarlama aracı oldu. Aslında Facebook kullanıcıları vakitlerinin neredeyse üçte birini haberler bölümünde geçiriyorlar. Dolayısıyla bu bölüm için bir strateji oluşturmanız çok daha önemli hale geldi.

Facebook haberler bölümünü bildiğiniz gibi ikiye ayırıyor: “Yeni Haberler” ve “Başlıca Haberler”. Kullanıcılar iki kategori arasında elle sıralama yapabilseler de, Facebook genel olarak “Başlıca Haberler”‘i ilk girdiklerinde onlara gösteriyor. Facebook’a göre Başlıca Haberler, bir kaç faktöre göre belirleniyor, bunlar arasında o kişiyle ya da markayla olan ilişkiniz ve postanın kaç kez beğenildiği ya da yorum yapıldığı da yer alıyor.

Tüm bu faktörler EdgeRank denilen bir puanlama sistemi ile belirleniyor. Haberler bölümünde yer alan herhangi bir durum güncellemesi ya da video, “NESNE” olarak tanımlanıyor ve o nesne üzerinde yapılan herhangi bir değişiklik -beğenmek ya da yorum gibi- “EDGE” olarak tanımlanıyor. Her EDGE’in değişik bir ağırlık puanı var.

Bir nesnenin EdgeRank’i başlıca üç faktöre göre belirleniyor: Çekicilik, Ağırlık ve Alaka. Hepsi birleştiğinde, içeriğiniz ancak Başlıca Haberler’in en üst kısmında yer alabiliyor ve böylelikle kullanıcılar yayınlarınızı görebiliyor.

EdgeRank’in algoritması halen büyük bir sır olsa da eminiz ki aşağıdaki püf notkalar size yardımcı olacaktır:

1. Sorular Sorun (Ne, Nerede, Ne zaman gibi zarflarla sorulan sorular daha çok dikkat çekiyor)
2. Oyunlar ve Yarışmalar düzenleyin. (Mesela bazı markalar bir fotoğraf yayınlayıp o fotoğrafa en iyi başlığı bulan takipçilerini ödüllendiriyorlar)
3. Yorumlara katılın. Takipçilerinizden gelen yorumlara siz de cevaplayarak katılmalısınız. Unutmayın daha fazla yorum EdgeRank’te daha iyi sıralama demek. Ayrıca markanızın böylelikle etkileşimine de destek vermiş olursunuz.
4. Alakalı fotolar ekleyin. Böylelikle objelerinizin çekiciliğini arttıracaksınız ve edgerank’te daha fazla skor alacaksınız. Çoğunlukla facebooktaki kullanıcılar uzun metinlerden hoşlanmazlar. Daha çok görsel zenginliği olan fotoğraflara yönelirler. Ayrıca Facebook, edgerankin içindeki algoritamada fotoğraflara daha fazla puan veriyor. Mesela şirketinizde çalışanların fotoğraflarını kullanarak sahne arkasında olan olayları müşterilerinizle paylaşarak samimi bir atmosfer yaratabilirsiniz.
5. Güncel Olaylarla ilgili Yazın. Facebook güncel haberler, olaylar ya da trendleri bulabileceğiniz enteresan bir platform. Yapılan araştırmaya göre haberi internetten alan kullanıcıların 51%’i haberlerini sosyal ağlardan alıyor. Yine yapılan araştırmaya göre facebooktaki takipçiler daha fazla güncel olaylarla etkileşiyor. Etkileşim oranları sevgililer günü, anneler günü, babalar günü ya da diğer bayramlarda daha da artıyor.

Diğer beş püfnoktamızı bir sonraki yazımızda değineceğiz. Bizi izlemeye devam edin.

Reklamlar
Etiketlendi: , ,
Posted in: facebook, genel