Facebook, Duygularınızı Anlamak için Yapay Zeka Kullanıyor

Posted on Eylül 26, 2013

2


Facebook, durum güncellemelerini sürekli olarak analiz ediyor ki bu da onlara reklamverenlerin ihtiyaçlarına yönelik programlar geliştirmek için yardımcı oluyor.

emails_green

Geçen hafta, sitenin derin öğrenme tekniklerini kullanarak simule edilmiş bir yapay sinir ağı kurduğunu ve bunun ile kullanıcıların durumlarının arkasındaki duyguları anlamaya çalışarak haber kaynağı bölümünü daha etkili şekilde sıralamaya çalıştığını bildirdi. Bu sistem birbirine bağlı binlerce bilgisayarın oluşturduğu bir ağdan oluşuyor ve aynı insan beyni gibi kendi kendine öğrenen algoritmalar içeriyor.

Facebook Baş Teknoloji Yöneticisi Mike Schroepfer: ‘Metinleri, resimleri ve dili data iyi anlayabilmek için yapılan araştırmaların onlarca senedir devam ediyor ama yeni tekniklerin sadece bu alanı yüzde birden bile daha az iyileştirebiliyordu. Bizim derin öğrenme algoritmalarımızla, bu alanda neredeyse 30%’dan fazla bir iyileşme sağladık. İnsanlar Facebook’a girdikçe elimizde daha fazla veri oluyor ve cep telefonlarının yardımıyla da kullanıcılar artık sitede daha fazla zaman geçiriyorlar.’ diye konuştu.

Büyük bir yapay zekanın tüm kullanıcıların yazdıklarını analiz etmesi ve bunları öğrenmesi de biraz George Orwell vari bir koku hissettiriyor. Ama yine de Facebook kullanıcılarına daha iyi bir deneyim yaşatabilmek adına ve reklamverenlerine de daha iyi hizmet edebilmek için bu alanda duracağa benzemiyor. Facebook hisseleri geçtiğimiz sene içinde 20 dolarlardan işlem görürken, geçtiğimiz aylar itibariyle yükselip dün ise 50 dolara çıktı.

Reklamlar
Posted in: genel