İçerik Stratejisi İçin Kullandığım 5 Sosyal Medya Aracı

Posted on Ekim 16, 2013

4



Kris White yazdı. 3 dakikalık okuma.

Sosyal medya stratejinizi tamamlamak için yeni araçlar peşinde misiniz? Öyle araçlar ki erişiminizi arttırsın, paylaşmak için değerli içerikler bulmanıza yardımcı olsun ve komunitenizi yönetsin?

Bir markalandırma/pazarlama ajansında çalışan Sosyal Medya Müdürü olarak, birden fazla sosyal medya aracı denedim. Ne kadar beta sürüm sitesine kaydolduğumu tahmin bile edemezsiniz.

Benim favorilerimi bir araya topladım ki siz de benim gibi aramak zorunda kalmayın. Listeleri sevmiyor musunuz? Sizi bilmem ama ben her zaman ilk 10 listesine tıklarım ve Buzzfeed’in listeleri bu konuda yardımcı olmuyorlar. Cuma günleri hariç. Ya da Pazartesileri.

Tamam lafı daha fazla uzatmadan, benim en favori sosyal medya araçlarımı sizinle paylaşacağım:

Takvimlendirme (ve daha fazlası!): Buffer

Sosyal medya hayranları arasında popüler olan bu site, statü güncellemelerini sıraya koyar. Bedava opsiyonunda, bir sosyal medya hesabınızı ekleyebilirsiniz. Daha fazla sosyal medya hesabı kullanıyorsanız aylık $10’lık planı tavsiye ederim.

Analitik panelinde her hesabın en iyi performans gösteren içeriği hangisi görebilirsiniz fakat esas sihir diğer uygulamalarla olan entegrasyonunda gizli. Buffer bir çok değerli ugulamala ile uyumlu çalışıyor, dolayısıyla güncelleme takviminizi twitter takipçilerinize göre planlayabilir, web tarayıcınızdan sayfaları kaydedebilir ve paylaşabilir veya Pocket ve Feedly gibi içerik depolamaya yarayan uygulamaları kullanabilirsiniz. Bunlar nedir? Sorduğunuz için minettarım.

İçerik Toplama: Pocket

Pocket’i çapraz platform etiketleme aracınız olarak düşünebilirsiniz. Web tarayıcı plug-in (takçıkar) olarak kurabilir ve okuduğunuz bir yazıyı ya da siteyi daha sonra okumak üzere kaydedebilirsiniz. Bir ilk 10 listesi mi buldunuz? Bir tık ile o sayfayı telefonunuzdan bilgisayarınızdan takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.

Peki ben Pocket’ı nasıl kullanıyorum? İlginç bulduğum URL’leri, makaleleri, blgo yazılarını veya videoları kaydediyorum ve daha sonra Buffer hesabıma aktarıyorum. Buffer güncelleme zamanlarını @tweriod uygulaması kullanarak optimize ediyorum yani Pocket’a kaydettiğim herşey takipçilerim en aktif olduğu zamanlarda onlarla paylaşılacak. Bu sadece var olan araçların optimize etmek için birarada ahenkle kullanılmasınan ibaret.

Bir çok hesabı yönettiğim için, çoğu zaman değişik hesaplar için ideal birsürü içeriğe rastlıyorum. Dolayısıyla Pocket’ı kullanarak hepsini bir yerde topluyorum ve daha sonra da hesaplara göre en uygun içerikleri zamanlıyorum. İnternetin tavşan deliği yapısından dolayı, aramadığınız zamanlarda bile karşınıza yararlı yazılar çıkacaktır. Pocket bunların hepsini daha sonra paylaşmak üzere kaydetmek için nefis bir araç.

İçerik Toplama: Feedly

Değerli vaktimi tıklayarak harcayacağınıza, Feedly’deki favori websiteleri/bloglara abone olabilirsiniz ve ilginç yazıları bulmak için tek durağınız orası olacak. Değişik konular için listeler yaratabilir (teknoloji, sosyal medya vs) ve hepsini konusuna göre filtreleyebilirsiniz. Tüm favori siteleri kategorilerine göre bir yerden kontrol etmek için ve daha sonra Buffer’da paylaşmak için çok kolay bir uygulama. Gerçek bir zaman kurtarıcı.

Komunite Yönetimi: Commun.it/ ManageFlitter

Twitter komünitenizi twitter listeleri ve komunite yönetim araçları yaratarak yönetmeniz çok önemlidir. Ben bu araçları etkileşen takipçileri, spam takipçileri vr güncelleme yapılacak en iyi zamanları görmek ve de ilginç hesapları araştırmak için kullanıyorum. Sürekli olarak hem takipçilerimi hem de takip ettiklerimi kontrol ederek en ilgili en etkileşimli tweetleri sürekli olarak rafine ediyorum.

Calm.com

Bilgi denizinde, bazen nefes almamız gerekir. Taze fikirler bulmak için her zaman kısa bir yürüyüş ya da temiz hava almayı önermişimdir. Dışarı çıkamıyorsanız calm.com en iyi kaçışınız olabilir. Basitçe dinleneceğiniz vakti belirleyin, arkaplan resmini seçin (okyanus güneş batışı, bahar zamanı gibi). Kulaklıklarınızı takın, email kutunuzu kapatın ve sadece rahatlayın, iki dakikalığına bile olsa.

Umarım listemi beğendiğiniz. Eğer beğendiyseniz lütfen paylaşın!


Screen Shot 2013-10-16 at 8.40.34 PM


Bunu daha önce paylaşmış mıydınız? Hayır? ŞİMDİ Paylaşın.  ↓ ↓ ↓

Posted in: sosyal medya