Türkiye’ye Gitmek Beni Nasıl Daha İyi Bir Tasarımcı Yaptı?

Posted on Ekim 22, 2013

0


0-mJNcnQ5XET_vYyM5

Lill FM Reyes yazdı. 3 dakikalık okuma. 

Tasarımcılıkla ilgili öyle bir şey var ki tasarımcı olmayanlar hemen bize: ‘O zaman sen Photoshop’ta çok iyisindir. İyi de resim yaparsın’ cümlelerini söylerler. Bu duruma göre değişir tabii ki. Herşeyden önce şunu söyleleyim ben grafik tasarımcısı değil etkileşim tasarımcısıyım. Bir fark var arada – ama şimdilik buna değinmeyeceğim. Ama tasarımcı olarak, problemleri çözmek için her türlü çılgınca fikir ve çözümleri bilmeniz beklenir.

Tatil döneminden önce biraz yorgunluk çökmüştü üzerime ve ilham gelmiyordu. Aslına bakarsanız tatile çıkmak için sabırsızlanıyordum. Yaratıcı olmak istemezken yaratıcı olmak zorunda kalmak kadar kötü birşey yok.

Başka birisinin işine bakıp şöyle dediğiniz oldu mu: ‘Aman Tanrım! Ben niye bunu düşünemedim?’ veya eski bir ofis sandalyesinde saatlerce aynı problemi düşündüğünüz? Hepimiz bunları yaşamışızdır. Ve çoğu zaman kendini kapana kısılmış hissedersin çünkü yeterince dinlenmiyorsundur. İşte Türkiye’ye giderek nasıl daha yaratıcı ve üretken olduğumu sizlere anlatmak istiyorum.

Yeni birşeyler denedim.
Dürüm Kebap, Türk lokumları, Türk dondurması, çay ve kahve. Her gün alışılagelmiş kafeteryaya gitmekten çok farklı ve her gün sizi daha yaratıcı olmak için stimüle edebilir. Neden? Çünkü çeşite ihtiyacınız var. Başka nasıl innovatif ve gerçekten yaratıcı tasarımlar yapabilirsiniz ki?

Image

Kumsallarda çok zaman harcadım.
Bir duş alın, yüzmeye gidin ya da taze hava alın. Birileri bana suyun beyin üretkenliğini arttırdığını söylemişti. Evet işe yaradı. Ve bronz ten de bonus oldu.

Image

Yeni insanlarla tanıştım.
Herhalde dünyada Türklerden daha arkadaş canlısı bir millet bulamazsınız. Eğer şanslıysanız, nargile ve çaya bile davet edilirsiniz. İsmi Lima olan bir maymuna da çılgınca aşık oldum. Yeni insanlarla tanışmak size başkaları hakkında da içgörüler sunuyor ve teknolojiyi bambaşka bir açıdan yaklaşan insanlarla konuştuğunuz için yeni perspektifler yakalıyorsunuz. Herkesin anlatacak bir hikayesi var ve eğer dinlerseniz sizin gelecekteki tasarımlarınız için ilham almanızı tetikleyebilir.

0-VUpyCbsaOI-A-Lw5Yani:

Mola verin. Dünyayı beyninizi yakarak kurtaramazsınız. Bilgisayarınızı ofiste bırakarak ve tüm email uyarılarını kapatmak üretkenliğinizi beklediğinizden çok daha arttırabilir.

Türkiye’ye bilet alın demiyorum tabii ki ama bir havuzun kenarında da oturmak işinize yarayabilir.

Ya da en iyisi mi iyi bir mola verin ve Türkiye’ye gidin, ya da nereye gitmek istiyorsanız.


Screen shot 2013-10-22 at 5.19.53 PM


Bu yazıyı daha önce paylaşmış mıydınız? Hayır? Şimdi paylaşın!

Etiketlendi: , ,
Posted in: ux tasarım