Mac OSX Mavericks’in Gizli Kalan Süper Özellikleri

Posted on Ekim 23, 2013

0


Apple dün yeni işletim sistemini tanıttı. Ve herkese bunu ücretsiz olarak vereceğini belirtti. Mavericks çok acayip bir işletim sistemi olmuş. Bilhassa bilgisayarın hafızasını ve işlemcisini optimize etme üzerine çok çalıştıkları belli. 4 GB lık hafızanızı 6GB’a kadar çıkarabiliyor.

Ana özelliklerinin yanı sıra gizli kalan da birçok özellikleri de var. Bunlardan bir tanesi çok hoşumuza gitti. Artık sevdiğiniz sitelerden — tıpkı iphone uygulamaları gibi- küçük bildirimler alabileceksiniz. Bilhassa haber siteleri ve spor siteleri için bulunmaz bir nimet ve kullanıcı için de büyük kolaylık sağlıyor. Yani Safari’yi açmaya gerek kalmadan ekranda en son haberler ya da skorları izleyebilirsiniz.

Şöyle websitelerde gezindim. Bu özellik çoğu haber sitesinin gözünden kaçmış olmalı. Bunu hemen uygulayan nadir sitelerden bir tanesi NewYork Times. E nytimes kolay olunmuyor demek ki.

Ayarlar bölümünden ‘bildirimler’ (notifications) ekranına gittiğinizde nytimes’ın uyarı stillerini de bu şekilde değiştirebiliyorsunuz. Ben en çok sağ üst köşede çıkan bannerları seviyorum. Ayrıca şunu da söyleyelim bu bannerların içi de etkileşimli hale geldi. Misal yeni twitter mesajınıza direk banner içinden cevap verebiliyorsunuz. Uygulamaya ya da web sitesine gitmenize gerek kalmıyor. Süper düşünülmüş ve hayatı kolaylaştırıcı bir özellik. Siz de düşüncelerinizi yazın.

Image

Hala yüklemediyseniz bu linke basarak yükleyebilirsiniz.

 

Bu yazıyı paylaşmış mıydınız? Hayır? Şimdi paylaşın.

Etiketlendi: , ,
Posted in: Apple